Jak ułatwić sobie sprzątanie po remoncie?

Jak ułatwić sobie sprzątanie po remoncie?

Zakończenie remontu jest z jednej strony bardzo ekscytujące, ponieważ wreszcie możemy ujrzeć efekt prac i nacieszyć się na przykład nową podłogą czy świeżo pomalowanymi ścianami. Jednak z drugiej strony wiąże się z nim też sporo kłopotów i stresu. Trzeba w końcu posprzątać cały ten bałagan, który powstał w jego wyniku. Mowa tu nie tylko o kurzu czy brudzie, ale też, co bardzo istotne, o gruzie.

Gruz pozostaje w dużych ilościach przede wszystkim po kuciu ścian i podłogi, na przykład po to, aby umieścić w środku rury centralnego ogrzewania, ale nie tylko. Jego samodzielna utylizacja może się okazać bardzo kłopotliwa, z uwagi na jego duży ciężar i często sporą objętość. Jednak bez obaw – są metody, które można wykorzystać, aby przyspieszyć ten proces. Tak więc, jak ułatwić sobie sprzątanie po remoncie? Doradzamy!

Wynajmij kontener na gruz i odpady

Prawda jest taka, że wywóz gruzu w Łodzi czy innym dowolnym mieście, większym lub mniejszym, jest znacznie prostszy niż wielu osobom mogłoby się wydawać. Dotyczy to zresztą nie tylko gruzu (zarówno czystego, jak i zmieszanego), ale też innych odpadów budowlanych, materiałów izolacyjnych, starych mebli i nie tylko. Wystarczy jedynie zamówić kontener na gruz w odpowiednim rozmiarze (a rozmiarów do wyboru jest wiele, począwszy od relatywnie niewielkich, po bardzo duże).

Zostanie on dostarczony pod wskazany przez Ciebie adres, a następnie odebrany po kilku dniach, kiedy już zdążysz go załadować. Jest też możliwy wynajem długoterminowy – warto się nim zainteresować w przypadku dłuższej budowy czy remontu, kiedy to będziemy chcieli pozbywać się gruzu, który już się nagromadził, a przy tym cały czas będziemy prowadzić pracę generujące większą jego ilość.

Jeśli nie jesteśmy w stanie uzyskać pozwolenia na postawienie kontenera w danym miejscu na kilka dni, optymalnym rozwiązaniem może być dla nas usługa załadunku na poczekaniu. W takim przypadku pod nieruchomość podjeżdża pojazd z kontenerem i trzeba załadować do niego gruz w ciągu kilkudziesięciu minut.

Pamiętaj, aby zamówić go z wyprzedzeniem

Nie zostawiaj zamówienia kontenera na ostatnią chwilę, ponieważ może się okazać, że nie będzie on dostępny (lub będzie trzeba dopłacić za usługę jego ekspresowego dostarczenia). Warto skontaktować się z firmą wynajmującą kontenery już 4-5 dni wcześniej, aby na pewno nie wydarzyło się nic nieprzewidzianego.

Krótsze terminy dostępności kontenerów można spotkać ewentualnie w zimę, kiedy to przeprowadza się mniej remontów, ale mimo wszystko nie warto ryzykować. Zwłaszcza biorąc pod uwagę, że złożenie zamówienia na kontener jest bardzo prostym i szybkim procesem.

1 Comment

  1. Ważne jest, aby zamówić odpowiedni kontener na gruz i odpady. Najlepiej zadzwonić do firmy i dopytać, jakiej pojemności i rodzaju będziemy potrzebować. To uchroni nas przed przepłaceniem za wywóz śmieci po remoncie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.